Øget trafik og omsætning
Julen er hjerternes tid, hvor man ser frem til alt for meget julemad, hygge med familien, stress over gaver og dårlig samvittighed i januar, men glædeligt gentager succesen år efter år.
Danskerne er vilde med jul. Det viser tal fra netbutikkernes omsætning de seneste år. Tendensen ser kun ud til at stige. Stort set alle brancher kan se frem til en rekordstor julehandel på nettet.
Nets har målt en vækst svarende til ca. 709 mio. kr. sidste år, når man kigger på december måned. Trafikken på de danske netbutikker steg ligeledes i december måned med helt op til 20%, viser tal fra DanDomain.
Julen starter en fredag
Black Friday skyder julesalget i gang. Faktisk er 53% af handlen på Black Friday julegavekøb, viser analyse fra FDIH. Den er dermed første led i markedsføringen, der skal sikre julesalget på din netbutik, på trods af den står på egne ben.
Bløde pakker er et hit
Det er ikke kun legetøj, der ligger under træet til jul. Faktisk tegner tøj, sko og smykker sig for 45% af indkøbene, blandt de adspurgte, hvor der var flere mulige svar. Nips og boligting samt bøger, film, musik og spil er også et hit på nettet.
Levering til tiden
PostNord, DAO365 og GLS har rygende travlt op til jul, når alle pakkerne skal ud. Den stigende online handel betyder øget pres på leverandører, lagerhuse og omdelinger. Desværre betyder de mange pakker, der ofte er bestilt fra udlandet, og især fra Kina, at det ikke er alle der når at modtage pakkerne inden jul.
Vi ønsker alle en glædelig jul med hygge, samvær og omsætning i netbutikken.
Hos Lynge Olsen Group har vi mere end 20 års erfaring med at hjælpe virksomheder og butikker i mål med deres julekataloger og markedsføring i december.
Vi kan også hjælpe dig.