Omnichannel

80% af forbrugerne prioriterer ens vilkår uanset købssted, højest.

I skal med andre ord skabe en ensartet oplevelse for forbrugeren, så det er nemt og bekvemt at beslutte sig for køb i jeres butik. Det er ikke nok at være skarp på én ting, I skal være skarpe på dem alle. Det handler om genkendelighed og identitet. Omnichannel er den perfekte kombination af strategi, markedsføring og kommunikation – fysisk såvel som online. Der skal være synergi mellem jeres medier – fysisk såvel som online.

Den fysiske butik mister betydning

”For 48% af de adspurgte i FDIH’s analyse har det ingen betydning om en webshop og så har en fysisk butik. For 41% har mindre betydning, så der skal stadig arbejdes mod den målgruppe ved at optimere koblingen mellem fysisk butik og webshop.

Har I styr på betingelser ved køb?

Hele 82% mener, at der skal være samme betingelser på nettet som ved køb i fysisk butik.
Kort sagt skal man have samme priser, tilbud, reklamationsret, reparationsmuligheder begge steder. Det skal også være muligt at se lagerstatus i den pågældende butik, så man ikke går forgæves.

Er I på chatten?

E-mails er stadig den foretrukne kontaktform med hele 65%, når vi snakker online-handel. Der er en stigende tendens, hvor chat bliver mere udbredt og får en større betydning.

E-mail og telefon er dog stadig højest, hvis en forbruger har været i kontakt med butikken i andre tilfælde end køb. Her er det hele 40%, der tager telefonisk kontakt mens 51% anvender e-mails.

Tilbud nær dig

FDIH’s undersøgelse viser også, at geo-lokaliserede tilbud ikke rigtigt har slået igennem herhjemme endnu. Det kan måske skyldes de mange hændelser med misbrug af data, manglende permissions, GDPR og behandlingen af persondata. For at kunne give dig skræddersyede tilbud, skal butikkerne vide så meget som muligt om dig som muligt. Det er en svær balance, når man også gerne vil have sit privatliv i fred.

Læs et uddrag af FDIH’s analyse her.

Har I gennemtænkt jeres omnichannel strategi?

Kontakt vores omnichannel ekspert for et uforpligtende møde.