Lynge Olsen Group lancerer Grønlands største online shoppingcenter

Vi lancerer i samarbejde med Grønlands største detailkæde, Pisiffik A/S, den største og mest ambitiøse webshop i landets historie.

Verdens største ø, Grønland, er ikke det mest tilgængelige marked når vi taler infrastruktur og bosættelsesmønster. Med et areal på 2.166.000 km² og et indbyggertal på ca. 56.000 fordelt på omtrent 70 byer, er der tale om en logistikudfordring ud over det sædvanlige. Derudover er den eneste mulighed for transport mellem byerne enten med båd eller via luftvejen – ingen veje forbinder de enkelte byer.

Vi giver hele Grønland adgang til vores sortiment

”Det er den største nyskabelse i Pisiffik i flere år, og jeg er meget stolt over, at vi nu tilbyder vores nonfoodsortiment til alle borgere i hele Grønland. Derfor var det også rigtig glædeligt, at de første ordre bl.a. kom fra Upernavik og Uummannaq. Pisiffik.gl er Grønlands største webshop med mere end 5.000 varenumre, og alle vores nonfood koncepter er med plus produkter fra thansen, som vi har indgået et samarbejde med. Nu skal vi lige i gang, men planerne er store, og vi tror på et endnu større sortiment allerede om et år.” udtaler Adm. Direktør i Pisiffik, Per Steen Larsen

Pisiffik A/S driver fysisk detailhandel i Grønlands 6 største byer, og har med sine 47 butikker en markedsandel på ca. 30 % af det grønlandske marked. Pisiffik er ud over at være kendt for deres store supermarkeder også virksomheden bag franchise koncepterne JYSK, Elgiganten og thansen. De driver desuden modekonceptet Torrak Fashion og isenkramkæden Pisattat.

En enestående løsning uden sidestykke

Vi har i over 20 år arbejdet med detailhandel i Danmark og Grønland.

”Det grønlandske marked kender vi særdeles godt. Vi har arbejdet sammen med Pisiffik A/S i en lang årrække. Det har været en enorm fordel i forbindelse med udviklingen af webshoppen.  Pisiffiks ønske om at tilbyde et komplet sortiment til hele Grønland via en webshop, er enestående i mere end en forstand” forklarer partner i Lynge Olsen Group, Mads Laursen, og fortsætter ”Det er første gang i historien, at store, veletablerede koncepter som JYSK, Elgiganten og thansen går sammen i én og samme løsning.”

Et online shoppingcenter

”Vi har udviklet et online shoppingcenter, der giver de besøgende mulighed for at shoppe på tværs af brands og slutte af med én samlet betaling. Kort sagt: flere butikker, ét samlet check out flow. Besøgende kan fylde kurven med varer fra JYSK, Elgiganten, Pisattat, thansen samt Torrak Fashion og ende med en samlet ordre, når de checker ud og betaler. Det er som et online shoppingcenter med forskellige butikker, hvor du handler i butikkerne, men først skal betale når du forlader centret. Det har været en spændende proces, hvor der hele tiden har været fokus på at skabe den bedste oplevelse for de besøgende på siden. Det er noget helt nyt, når man er lykkedes med at samle så stærke brands på en webshop. Det er noget, vi er meget stolte af.” udtaler Head of e-commerce hos Lynge Olsen Group, Rasmus Lahrmann.

Se den her!