Når dage bliver til uger

  • 11. december 2018

Giv detailhandlen en fredag og de tager hele ugen

Så kort kan det siges om dette års Black Friday, der for mange butikker endte med en forlænget weekend eller en hel uge i besparelsernes tegn.

Black Friday slog rekord på online-handel i år, men faldt 8% i forhold til sidste år samlet set. Det kan skyldes, at mange butikker havde valgt at sprede de mange tilbud ud over hele ugen. Dankortet blev flittigt brugt, og der blev handlet for 1,94 mia. kr. ifølge tal fra Nets.

Svinger kortet hjemmefra

Dankortet blev også brugt flittigt på nettet, da danskerne handlede for 326 mio. kr. Denne tendens peger på en øget handel online. Det handler i bund og grund om ”convenience”. Det er nemmere at handle fra sofaen end at skulle stå i kø i butikken.

Mobilbetaling peger på overhaling

Mobiltelefonen som betaling er ved at slå igennem herhjemme også. MobilePay Online havde 314.616 transaktioner, hvilket resulterede i 228 mio. kr. betalt med den mulighed. Det er en stigning på 93% i forhold til 2017.

Online-handel vokser støt hver eneste dag. Det ser vi tydeligt. Det kræver en gennemført strategi, hvor der er fokus på den røde tråd, god service og markedsføring overfor kunderne. Lynge Olsen Group har ekspertisen, der hjælper dig i mål.