Black Friday slog alle danske rekorder for online-handel i 2017
Tal* fra FDIH viser bl.a. at …
- 95% af de adspurgte kender til Black Friday
- 53% af indkøbene under Black Friday var julegavekøb
- 36% var planlagte varer, som husstanden havde ventet kom på tilbud
- 26% var impulskøb på dagen
Black Friday betyder ikke kun øget salg i din butik. Faktisk viser tal, at op mod 20% af forbrugerne udskyder visse køb i håb om gode handler under Black Friday. Derfor gælder det i høj grad om at være godt forberedt, når de købelystne forbrugere er klar til at bruge penge.
Black Friday er stadig en meget god forretning for både fysiske, såvel som onlinebutikker. I 2016 var der næsten dødt løb mellem de to, med 1% i online-handlens favør.
Der blev sat rekord i 2017 under Black Friday, når vi taler online-handel. Danskerne købte for 2,1 mia. kr. (viser tal fra Nets), hvilket er en stigning på næsten 6% i forhold til 2016. Intet tyder på, at den udvikling vil stoppe. Nets estimerede ligeledes at Black Friday udgjorde 13,6% af den samlede handel.
Tal fra maj i år viser, at 53% føler sig stærkt inspireret af sociale medier, når de handler online.
Hele 82% følger brands eller virksomheder på Facebook. 58% af dem følger 2-9 virksomheder.
Det viser sig også, at både fysiske og online-butikker nyder godt af en tilstedeværelse på Facebook. Med en målrettet strategi, hvor I har fokus på produkt, design og målgruppe, vil skabe vækst og glade kunder.
Lynge Olsen Group har stor erfaring med online-markedsføring af butikker på kædeniveau. Med en full-service aftale, sørger vi for der er en rød i al jeres kommunikation, så I står stærkere som brand hos forbrugeren.
Kontakt os for et uforpligtende møde, så gør vi Black Friday til den bedste fredag.
*alle tal taget fra FDIH’s rapporter og analyser